UA
main_banner_10.format-webp
service page decor

Дизайн ігрового оточення

Дизайн оточення в іграх (environment design for games)

Успіх геймдев-продукту залежить не лише від оригінальної ідеї, механіки та сюжету. Один із ключових факторів залучення користувачів – це дизайн оточення в іграх, у якому відбуваються події. Саме цей віртуальний всесвіт формує атмосферу, занурює в неї, підсилює наратив і забезпечує візуальну цілісність проєкту, впливаючи на емоції.

В умовах висококонкурентного геймдев-ринку якісний дизайн локацій для гри (environment game design) – критично важливий фактор успіху релізу. Тайтли з пропрацьованими світами дозволяють завоювати увагу аудиторії з перших секунд.

Компанія URANUS займається розробкою ігор з нуля та на проєктній основі багато років. Виконуємо повний цикл робіт – від ідеї до післярелізного обслуговування. Створення ігрового оточення – одна з основних послуг, яку ми надаємо як у рамках комплексної розробки, так і окремо. Можемо долучитися до виробництва гри на будь-якому етапі її реалізації.

Фахівці студії створюють для клієнтів дизайн ігрових світів і концепт-арт оточення, які точно передають настрій і ідею проєкту, органічно працюючи в рамках заданих механік, стилістики, вимог цільових платформ і аудиторій.

Що таке дизайн ігрового оточення (environment design for games)

Дизайн ігрового оточення (environment design) являє собою галузь гейм-проєктування, зосереджену на створенні візуального й функціонального середовища гри. Це локації й сцени, які занурюють користувачів в атмосферу історії, підтримують сюжет і механіки продукту.

Що включає послуга дизайну ігрового оточення

Дизайн ігрового оточення як послуга включає опрацювання кількох аспектів:

1. Концепт і ідея оточення:

  • Розробка художньої концепції ігрових світів, локацій, рівнів (про дизайн рівнів докладніше почитати можна тут).
  • Створення стилістики, відображення епохи, архітектурних і природних особливостей оточення.
  • Візуальне підкріплення сюжету, відображення настрою й атмосфери відповідно до концепції (moodboards, референси, концептуальна графіка).

2. Створення 2D- та 3D-асетів

  • 2D та 3D моделювання об’єктів оточення: концепт-арт пейзажів, ландшафтів, будівель, інтер’єрів тощо.
  • Текстурування, налаштування матеріалів.
  • Створення тайлів (геометричних елементів), декалей (пласких зображень або текстур) і деталей рівня.

3. Level Art / Збірка сцен (проєктування ігрових світів)

  • Розміщення елементів ігрового світу на рівнях у рушії (Unreal, Unity тощо).
  • Налаштування освітлення, погодних умов та ін.
  • Оптимізація сцен під продуктивність цільових пристроїв.

4. Технічна інтеграція

  • Забезпечення сумісності з механіками (прохідність, колізії).
  • Інтеграція в ігрові рушії.
  • Налаштування тригерів, інтерактивних об’єктів.

5. Візуальна та емоційна виразність

  • Підтримка лінії оповіді через візуальні образи.
  • Створення «зон інтересу» й геймплейних орієнтирів.
  • Пропрацювання масштабу, композиції, палітри, освітлення.

Також створення ігрового світу (environment design) в URANUS обов’язково включає складання й актуалізацію документації – технічного завдання, гайдлайнів для команд розробки й анімації. Це забезпечує чітке розуміння завдань, а також стабільну роботу та візуальну цілісність готового продукту.

3D Environments 5
3D Environments 4
3D Environments 5 (1)

Роль якісного геймдизайну та концепт-арту оточення

Добре пропрацьоване оточення, а також якісний дизайн середовища та графіки роблять продукт впізнаваним, атмосферним і зручним/інтуїтивно зрозумілим для гравця. Від цих аспектів залежить перше враження, утримання уваги та глибина занурення у вигаданий вами всесвіт.

Які функції виконує ігровий світ:

  • Занурення в історію, атмосфера. Обривки газет із підказками, графіті на стінах, статуї та інші елементи ігрового оточення нагнітають інтригу і викликають бажання рухатися далі по ігровому шляху.
  • Наратив. Дизайн оточення допомагає розгортати й підтримувати сюжет, даючи необхідний контекст, передісторію, натяки та вказівки для гравця.
  • Підтримка геймплею, створення карти для гри. Локації та закони всесвіту не лише задають обставини для дій і завдань, але й безпосередньо впливають на тип і динаміку проходження тайтлу.
  • Естетика. Візуально привабливий світ підвищує задоволення від гри, якість користувацького досвіду, повернення гравців і, як результат, шанси на комерційний успіх релізу.

Оточення відображає особливості сюжету та жанру, приваблює цікавими локаціями та деталями. Дизайн 2D та 3D персонажів допомагає викликати емоційний зв’язок, але повного занурення в ігровий процес дозволяє досягти саме професійно виконаний дизайн ігрового оточення.

3D Environments

Послуги дизайну ігрового середовища

Експерти студії URANUS виконують як комплексний дизайн ігрових середовищ з нуля, так і точкові роботи на проєктній основі. У першому випадку мається на увазі весь спектр робіт, що включає створення концепт-арту пейзажів, ландшафтів, будівель, локацій і об’єктів, геймдизайн оточення, макет і їх інтеграцію в продукт.

Також наші фахівці допоможуть з будь-яким аспектом реалізації віртуального всесвіту, якщо вам потрібно, наприклад, створення карти для 2d гри, втілити готову концепцію, окремо змоделювати реквізит/об’єкти або інтегрувати вже наявне середовище в геймдев-продукт.

Пропонуємо створення дизайну оточення з нуля, на проєктній основі, а також формати аутсорсингу, аутстаффінгу, послуги виділеної IT-команди.

Які роботи можна замовити в URANUS:

  1. Розробка повного циклу – від створення концепції до інтеграції в геймдев-продукт.
  2. Підготовка концепт-артів реквізиту та предметів (пропсів – меблів, зброї, інструментів, рослин тощо), які додають тайтлу атмосферності, цікавих деталей та інтерактивності, різноманітності взаємодії користувача з ігровим світом.
  3. Пропрацювання локацій і сцен – ландшафтів, лісів, пусток, постапокаліптичних світів, футуристичних пейзажів тощо.

Фахівці URANUS знають, як створити ігровий світ для двовимірних і тривимірних ігор (2d, 3d game environment design). Кожен із цих напрямків має свої особливості. У 2D-дизайні ігрового середовища фокус уваги зосереджено на гамі кольорів, деталізації, атмосферності рівнів. При пропрацюванні 3d environment art game design, моделюванні об’єктів, архітектури та ландшафтів для тривимірних тайтлів спеціалісти враховують також освітлення, об’єм, текстури й деталізацію.

Game Environment island 4
Game Environment island
Game Environment island 3

Компанія реалізує яскраві запам’ятовувані локації, які підкреслять самобутність вашого геймдев-продукту, у різних стилях: казуальний, мультяшний, реалістичний, стилізації (фентезі, ретро, футуризм тощо).

Які ігрові світи та середовища можуть створити дизайнери оточення URANUS:

  • Відкриті – зі свободою переміщення гравців у просторі та виконанням завдань у довільному порядку (як в Assassin’s Creed або Fallout).
  • Напіввідкриті – з поділом на зони або рівні, між якими є переходи. У їх межах у гравців такий самий рівень свободи дій, як і у відкритих світах.
  • Світи-карти – для глобальних стратегій, у яких потрібно керувати державами та цивілізаціями.
  • Статичні – для квестів, платформерів і аркад. Зазвичай це одна велика картинка з об’єктами, з якими гравцям належить взаємодіяти.
  • Світи-сцени (сесійні або аренні) – створені під певні матчі, бої й завдання, наприклад, у файтингах.
  • Сюжетні (лінійні) – з обмеженою свободою дій для проєктів із лінійним сюжетом. У них гравець має пройти задану послідовність локацій і місій (по одному або варіативному маршруту – залежить від концепції).

Також існують так звані всесвіти-хаби з центральною зоною, з якої гравці переміщуються в окремі локації та рівні. Є процедурно згенеровані світи, які випадковим чином формуються при кожному запуску гри або рівня, забезпечуючи унікальний досвід. Ще один варіант – пов’язані всесвіти з безліччю замкнених зон, що стають доступними в міру відкриття гравцем нових умінь.

Наші розробники запропонують оптимальний формат світу, що підходить під цілі та специфіку продукту. Скільки коштує дизайн ігрового оточення на замовлення і в які терміни він може бути готовий, фахівці URANUS повідомлять на попередній консультації після вивчення деталей вашого проєкту.

Етапи створення ігрового оточення

Проєктування та дизайн ігрового оточення (environment design) – один з найважливіших аспектів розробки, який дозволяє створити концептуальний і візуальний простір геймдев-продукту. Від того, наскільки якісно він буде реалізований, залежить логіка, атмосфера, стилістика, варіанти взаємодії з локаціями. Усе це безпосередньо впливає на залучення, занурення у всесвіт і сприйняття ігрового процесу геймерами.

1. Аналіз специфіки проєкту, постановка задач

У першу чергу важливо визначитися з жанром продукту, потребами цільової аудиторії та платформами, під які створюється тайтл. Також перед стартом створення оточення для гри аналізується сценарій, механіка та функції, які в ній виконуватиме світ: просто фон/атмосферність, навігація, інтеграція з процесом проходження тощо.

2. Розробка концепції та ідеї

Далі розробляється загальна концепція світу (game environment concept design). Дизайнери та художники збирають референси, на основі яких створюють перші скетчі й начерки, погоджують їх із замовником.

3. Проєктування рівнів

Левел-дизайн – наступний етап створення карти ігрового світу й розробки гри загалом. На стадії проєктування рівнів команда URANUS визначається з кількістю, розташуванням і складністю локацій, планує геймплейні маршрути.

4. Розробка концепт-артів

Коли дизайн ігрових рівнів готовий, спеціалісти переходять до візуалізації ключових ідей та атмосфери майбутнього світу. Концепт-арт оточення включає детальніше опрацювання основних зон і об’єктів з урахуванням ігрових механік і масштабу – архітектури, ландшафтів, реквізиту тощо.

3D Environments low poly
3D Environments low poly 2
3D Environments low poly 3

5. Моделювання

На етапі 2D або 3D-моделювання оточення дизайнери перетворюють концепт-арти на реальні ігрові ассети – займаються текстуруванням, проводять UV-розгортку, запікання карт, допрацьовують оформлення світу. При цьому важливо витримати баланс між деталізацією та продуктивністю продукту.

6. Освітлення й композиція

Освітлення, колір, світлотінь і розташування візуальних акцентів важливо налаштувати під особливості геймплею. Якісний дизайн ігрового оточення допомагає підкреслити особливості карти, навігації, створити потрібний емоційний фон, зробити світ інтуїтивно зрозумілим та цікавим для гравців.

7. Інтеграція

Для успішної інтеграції світу в рушій спеціалісти URANUS проводять імпорт ассетів, налаштовують матеріали, опрацьовують скриптові події – щоб світ, а також гра загалом відображались на цільових платформах і пристроях згідно з задумом.

8. Оптимізація

Щоб досягти високої продуктивності гри й зменшити навантаження на пристрої та сервери, розробники використовують LOD-моделі з різним рівнем деталізації та запікання світла. Також спеціалісти адаптують параметри ігрового світу під технічні можливості й вимоги цільових платформ.

9. Тестування та доопрацювання

На цьому етапі тестувальники перевіряють баланс, логіку та стабільність продукту, усувають баги – допрацьовують його, щоб користувачам було цікаво й зручно грати. Після аналізу зворотного зв’язку та серії перевірок спеціалісти URANUS вносять фінальні штрихи в технічну й візуальну частину дизайну оточення гри.

Такий комплексний підхід забезпечує стабільну роботу, високу продуктивність продукту та незабутній досвід для користувача.

Технології, що застосовуються для створення ігрового оточення

Для розробки дизайну оточення в іграх фахівці URANUS використовують широкий технологічний стек, що охоплює 3D-моделювання, освітлення, текстурування та level design:

  • Движки – Unreal Engine, Unity.
  • Інструменти 3D-моделювання – Blender, Autodesk Maya і 3ds Max, ZBrush.
  • Текстурування і матеріали – Substance 3D Painter / Designer, Quixel Mixer / Megascans, Photoshop.
  • Освітлення й візуальні ефекти – Lumen (Unreal Engine 5), Post-processing stack (Unity/Unreal).
  • Системи ассетів і оптимізації – SpeedTree, Houdini, LOD-менеджери.
  • Планування та звітність – PureRef, Miro / Figma.
  • Системи взаємодії – NavMesh, Physics Engines (наприклад, PhysX, Havok).

Вибір інструментів залежить від жанру, стилістики гри, технічних вимог, бюджету та термінів. В URANUS можна замовити створення ігрового оточення, яке передасть усі нюанси вашої концепції відповідно до трендів індустрії, особливостей проєкту, цільової платформи, потреб аудиторії та бізнес-завдань.

Де замовити дизайн ігрового оточення

Якщо ви шукаєте команду розробників, здатних втілити ваш задум в захопливий, яскравий віртуальний світ, студія URANUS стане надійним партнером у реалізації вашого проєкту. Виконуємо дизайн ігрового оточення багато років, як у межах розробки ігор повного циклу, так і як окрему послугу. Створюємо ігрові світи для продуктів у різних жанрах – від нескладних аркад до MMRPG і VR-проєктів.

Переваги звернення до URANUS:

  • Галузевий досвід. Наші геймдизайнери, 3D-моделери та розробники реалізували десятки успішних проєктів завдяки профільній експертизі, розумінню трендів індустрії та специфіки потреб різних аудиторій.
  • Розробка повного циклу. Виконаємо дизайн оточення для гри з нуля – від створення концепції та level design до фінальної оптимізації у движку.
  • Актуальні технології та інструменти. Працюємо з професійним ПЗ та інструментами, що дозволяють зробити оточення для гри впізнаваним і самобутнім. Високу якість результату забезпечують досвід наших фахівців і сильний технологічний стек.

Замовивши дизайн ігрового оточення в URANUS, ви отримаєте продуктивний, візуально привабливий геймдев-продукт із захопливим, об’ємним світом та автентичною атмосферою.

FAQ

#
#