ТЗ для гри, UX-проєктування та UX-прототипування ігор
У професійній розробці геймдев-продукту чітке технічне завдання не менш важливе, ніж захоплива концепція, чистий код чи впізнавані персонажі. UX-проєктування та UX-прототипування ігор – ключові складові техзавдання.
ТЗ для гри задає вектор усьому процесу розробки та визначає якість фінального продукту: від геймплейних механік до моделі монетизації. Саме рівень деталізації технічного завдання впливає на ефективність роботи всієї команди, відповідність результату очікуванням клієнта й аудиторії, а також на дотримання строків і бюджету.
Розробка ігор у студії Uranus завжди починається з глибокого аналізу ідеї. Ми детально формулюємо та фіксуємо концепцію продукту, портрет цільової аудиторії, динаміку на ринку, вимоги до геймплею, дизайну, візуального й звукового стилю, механік і платформ. Такий структурований підхід забезпечує прозорість на етапі UX-проєктування ігор і дозволяє уникнути помилок у процесі реалізації.
Наші фахівці створюють технічне завдання під замовлення, враховуючи специфіку проєкту, бізнес-цілі, нішу й особливості цільової аудиторії. Саме цей документ перетворює ідею на зрозумілий покроковий план дій.
Що таке технічне завдання для ігор і навіщо воно потрібне?
Технічне завдання на розробку гри – це ключовий документ, що описує технічні вимоги та специфікації геймдев-проєкту. Це основа для розробки, UX-проєктування ігор, UX-прототипування, продакшену, тестування та виходу гри на ринок. Це запорука успішного управління проєктами – від простих аркад до ААА-проєктів.
Технічне завдання допомагає зафіксувати очікування клієнта та бюджет, поставити чіткі завдання кожному учаснику команди та сформувати ефективну послідовність етапів розробки. Це оптимізує процес, забезпечуючи якісний результат і дотримання дедлайнів.
Також у технічному завданні вказуються строки виконання кожного завдання і проєкту загалом, конкретний перелік інструментів та інших ресурсів, за допомогою яких план буде втілений у життя.
Складання ТЗ для гри на замовлення допомагає уникнути непорозумінь, затримок, перевищення бюджету та отримати результат, що відповідає озвученим клієнтом очікуванням, з першого разу.
Створення макетів і прототипів
Макетування та UX-проєктування інтерфейсів ігор – один із ключових етапів розробки геймдев-продукту, що слідує після складання техзавдання. На основі ТЗ UX-дизайнери URANUS створюють мокапи (макети) та виконують UX-прототипування гри для її візуалізації й тестування гіпотез.
Макет (mockup) – це статичне зображення інтерфейсу майбутньої гри, що відповідає узгодженій палітрі, шрифтам, іконкам, логотипам і навігаційним елементам. Мокапи допомагають погодити візуальну частину, перевірити життєздатність концепції та доцільність окремих технічних рішень. Це інструмент для раннього тестування ідей і внесення правок до UX-проєктування гри ще до запуску розробки.
Прототип – це інтерактивна симуляція ігрового інтерфейсу з навігацією. Його використовують для юзабіліті-тестування, збору зворотного зв’язку й аналізу зручності користування інтерфейсом ще до початку програмної реалізації. UX-прототипування гри дозволяє оцінити зручність майбутнього інтерфейсу та логіку взаємодії ще до програмної реалізації проєкту.
Після затвердження мокапів і прототипів складається розширене технічне завдання для розробників ігор, і проєкт передається на етап реалізації. У поєднанні з ТЗ макети й прототипи допомагають створити продукт, який буде зрозумілим і привабливим для цільової аудиторії. Замовити ТЗ для гри можна у студії URANUS.
Навіщо потрібне технічне завдання для гри
Технічне завдання для розробки гри – ключовий елемент проєкту, що визначає цілі, функціонал, технічні параметри продукту, а також терміни та бюджет, необхідні для його створення.
Які питання вирішує ретельно складене ТЗ для гри:
- Узгодженість роботи команди. Завдяки техзавданню всі учасники процесу розробки гри мають чітке уявлення про проєкт у цілому та конкретні завдання, які їм належить виконати, часові рамки та критерії оцінки результату.
- Керованість і гнучкість процесу розробки. Послідовний опис етапів і необхідних ресурсів дозволяє чітко сформулювати терміни та бюджет і дотримуватися їх.
- Точні критерії оцінки результату. Прописаний перелік параметрів, яким має відповідати кінцевий продукт, спрощує оцінювання результату, забезпечуючи його об'єктивність.
- Підвищення результативності. Створити технічне завдання для гри означає уникнути непорозумінь між клієнтом і командою розробників, а також між учасниками команди ще на ранніх етапах, зводячи до мінімуму ризики переробок, затримок і помилок.
- Гарантія якості та відповідності результату очікуванням клієнта та його аудиторії. Під час складання ТЗ гри фахівці з необхідними компетенціями можуть на ранніх етапах внести корективи у специфікацію продукту (програмісти, дизайнери, тестувальники).
Опрацьоване технічне завдання допомагає оцінити масштаб проєкту, сформулювати очікування та перелік необхідних робіт. Документ забезпечує структуровану, прогнозовану розробку якісного IT-продукту, допомагає уникнути непорозумінь і ефективно керувати потенційними ризиками.

Основні елементи ТЗ для гри
Опис проєкту
Опис проєкту включає ключову інформацію про майбутній продукт, цілі його створення та бізнес-завдання, які він має вирішити.
Глобальна ідея та концепція:
- назва гри;
- жанр (шутер, стратегія, головоломка, RPG тощо);
- цільова аудиторія (вік, інтереси, географія);
- основні ігрові механіки (на чому буде базуватися геймплей – боях, дослідженнях, збиранні ресурсів тощо);
- сюжет (наратив) – сетинг (реалізм, фентезі, стимпанк тощо), синопсис, основні персонажі.
Також перед тим, як написати ТЗ для програміста ігор, важливо визначитися з цілями.
Це може бути:
- монетизація (через рекламу, внутрішньоігрові покупки, підписки);
- залучення трафіку;
- утримання аудиторії;
- просування бренду, продукту або франшизи;
- навчання;
- розвага аудиторії;
- формування лояльного ком’юніті;
- демонстрація можливостей свого продукту;
- тестування нової механіки;
- обкатка архітектурних рішень тощо.
Техзавдання допомагає виявити та чітко сформулювати відповіді на ці питання.
Терміни, які використовуються в тех завданні
До технічного завдання на розробку гри обов’язково включається список термінів, що використовуються у проєкті – назви інструментів, видів робіт та елементів інтерфейсу. Це допомагає уникнути різночитань, забезпечуючи ефективність роботи.
Вимоги до функціоналу
У цьому розділі ТЗ гри міститься перелік і опис усіх функцій та технічних можливостей, які необхідно реалізувати в рамках проєкту. Суть і кількість підрозділів залежать від жанру, платформи, під яку розробляється гра, особливостей цільової аудиторії та цілей клієнта.
У цьому блоці ТЗ на розробку ігор прописується, які функції мають бути реалізовані, як вони працюватимуть і поєднуватимуться між собою.
Основні елементи:
- Навігація та інтерфейс. Головне та ігрове меню, карта світу та мінікарта, налаштування (графіки, звуку та керування персонажем), туторіали, підказки тощо.
- Геймплей. Основні механіки, рівні, місії та завдання, прокачування персонажів, інвентар, сюжетні розгалуження, бойові системи, апгрейди, діалоги.
- Користувач і персонажі. Профіль гравця, збереження та завантаження даних, прогрес, створення персонажа, система досягнень і нагород, мультиплеєрність та взаємодія з іншими гравцями (кооператив, PvP, чати).
- Режими – одно-, багатокористувацький або мережевий.
- Мережеві та соціальні функції. Онлайн-таблиці лідерства, інтеграція із соцмережами, обмін предметами, клани, гільдії, спільноти, реферальні програми тощо.
- Додаткові функції. Кросплатформність, підтримка модів та користувацького контенту, можливість фото- та відеозапису сесій, події, сезонні оновлення, підтримка кількох мов.
- Монетизація. Вбудовані покупки, реклама, внутрішньоігрові валюти, системи донатів.
- Неігровий функціонал. Інтеграція зі сторонніми сервісами, ЛОР (внутрішній всесвіт, історія та контекст, на яких побудований ігровий світ) і т. д.
Ця інформація лягає в основу проєктування ux-елементів гри. Фахівці URANUS запропонують ефективні рішення, виходячи зі специфіки проєкту та його завдань, назвуть попередню вартість послуг зі складання ТЗ для гри за вашим проєктом і втілять його в життя.

Технічні вимоги
Прописані в ТЗ для розробки ігор технічні вимоги до геймдев-продукту – запорука його стабільної роботи без критичних доопрацювань постфактум, гарантія послідовного виробничого процесу, відповідності результату очікуванням, передбачуваності бюджету і строків.
Платформи та пристрої
Вибір платформ та пристроїв – один з основних етапів під час складання техзавдання. Побудова архітектури та проєктування ігор базується на цій інформації.
Основні аспекти, які потрібно вказувати в цьому розділі
Цільові платформи:
- ПК (Windows, macOS, Linux);
- мобільні пристрої (iOS, Android);
- консолі (PlayStation, Xbox, Nintendo Switch);
- web (HTML5, WebGL, браузерні рушії);
- AR/VR (Meta Quest, HTC Vive, Apple Vision Pro тощо);
- Smart TV та інші нестандартні середовища (за потреби).
Мінімальні та рекомендовані системні вимоги:
- процесор, відеокарта, обсяг накопичувача, ОЗП;
- версії операційних систем на цільових пристроях;
- вимоги до інтернет-з'єднання (якщо передбачено проєктом).
Роздільна здатність екранів (HD, Full HD, 4K тощо) та орієнтація інтерфейсів – портретна, альбомна або адаптивна.
Цільові пристрої (опціонально) – моделі смартфонів, планшетів, гарнітур тощо. Цей підпункт ТЗ для розробника ігор відіграє ключову роль, особливо під час запуску продукту на обмежені та/або спеціалізовані ринки.
Підтримка керування та інтерфейсів введення – геймпад, клавіатура, миша, сенсорне, голосове або жестове керування і т. д.
Вимоги до публікації – платформенні обмеження App Store, Google Play, Steam, PlayStation Store та інших майданчиків, вимоги до білдів, QA та тестування на стороні цільових платформ.
Модель розповсюдження і монетизації – free-to-play, підписки, внутрішньоігрові покупки, наявність рекламного контенту (доступність цих опцій може залежати від обраної платформи, тому цей аспект має бути погоджений заздалегідь, на етапі складання ТЗ).
Указання цих параметрів дозволяє заздалегідь визначитися з необхідними інструментами та технологіями розробки, мінімізувати технічні ризики і витрати при портуванні, забезпечити стабільність та продуктивність продукту. Також прописування цільових платформ і пристроїв забезпечує реалістичну оцінку трудовитрат і бюджету, запобігаючи підвищення вартості розробки гри через переробки.
Обсяг і продуктивність
Щоб гра працювала стабільно, не перевантажуючи слабкі пристрої, важливо заздалегідь визначитися з її «вагою» та необхідною продуктивністю. Основні пункти:
- обмеження по CPU оперативної пам’яті;
- максимальний розмір інсталяційного файлу;
- таймінги (час завантаження);
- мінімальна та цільова частота кадрів (FPS).
Ця інформація допомагає збалансувати ігрову логіку та обробку фізики, керування ШІ персонажами, виконання фонових завдань.
Ігровий рушій та технології
Технологічний стек, який буде застосовуватися під час створення геймдев-продукту, обов’язково прописується в ТЗ на розробку гри:
- рушій – Unity, Unreal Engine і т. д.;
- мови програмування – JavaScript, C++, C#, HTML5 та ін.;
- підтримка 2D і 3D-технологій;
- особливості фізики, анімації.
Від обраних технологій, рушія та інструментів залежить продуктивність, кросплатформність і сумісність, бюджет, можливі строки реалізації, технічні можливості та потенціал масштабування продукту.
Мережеві технології
Від обраних мережевих рішень залежить продуктивність і архітектура багатокористувацького проєкту, необхідність використання виділених серверів, вимоги до масштабованості й відмовостійкості.
Основні аспекти:
- онлайн/офлайн режими;
- мультиплеєрність, PvP, кооперативні режими;
- серверна архітектура (peer-to-peer або клієнт-серверна);
- наявність інтеграцій з базами даних, хмарними сервісами, API.
Без детального опису мережевих можливостей і мультиплеєрної архітектури неможливо створити якісне ТЗ для гри. Ці аспекти впливають на інфраструктуру й логіку взаємодії між гравцями, архітектуру серверної частини, технологічний стек, вимоги до захисту даних, масштабованість і вартість розробки гри.
Питання безпеки:
- системи захисту від зламу, модифікацій і чітів;
- системи авторизації та шифрування;
- захист персональних даних (якщо в межах ігрового проєкту передбачається їх обробка).
Включення до технічного завдання для програміста гри пункту про безпеку забезпечує надійність майбутнього геймдев-продукту, захист від репутаційних ризиків, витоку інформації та юридичний захист проєкту від можливих несанкціонованих дій (зламів, крадіжки коштів з рахунків користувачів, їх персональної інформації тощо).
Інтеграції та сторонні сервіси
Сторонні сервіси, з якими потрібна інтеграція, важливо прописувати в ТЗ для гри, щоб одразу визначитися з необхідними технологіями, особливостями інтерфейсу, синхронізації та масштабованістю:
- інтеграція рекламних мереж (AdMob, Unity Ads тощо);
- підключення платіжних систем – Google Play Billing, Apple IAP;
- підключення соціальних мереж, пуш-сповіщень, аналітика;
- відповідність вимогам платформ (Google Play, App Store, Steam та ін.).
Ретельне заповнення цього розділу дозволяє спроєктувати стійку архітектуру, визначитися з методиками тестування та виключити технічні ризики.
Аудіо та графіка
Прописані графічні вимоги визначають стиль, роздільну здатність, рівень деталізації, особливості анімації та інтерфейсу. Основні підпункти:
- вимоги до графіки (2D, 3D, ізометрія, вид від першої або третьої особи, вид згори);
- підтримувані формати файлів (PNG, MP3 тощо);
- технічні вимоги до моделей, текстур та анімацій;
- обмеження ваги ассетів;
- наявність озвучення (ефектів, музики та вимог до них).
Від візуально-звукової складової залежить якість ігрового досвіду користувачів, ступінь їх залучення та занурення, технічна реалізація та бюджет проєкту. Також графіка й озвучення впливають на продуктивність і можливості оптимізації – це важливий етап складання ТЗ для ігор.
Тестування та налагодження
Без чітких вимог до тестування продукту неможлива його стабільна робота, відповідність гри вимогам ТЗ, своєчасна підготовка до релізу та успіх запуску. Цей етап розробки допомагає уникнути та/або усунути критичні баги, помилки в логіці гри, візуальні дефекти.
Основні підрозділи:
- перелік цільових пристроїв, на яких необхідно проводити тестування;
- технічні вимоги до автоматизації та юніт-тестів;
- рівень покриття тестуванням;
- підтримка crash-звітів та логування.
Важливо передбачити функціональне, навантажувальне, UI/UX-тестування, а також кросплатформенні та A/B тести (за потреби). Прописані в ТЗ для гри вимоги до тестування продукту дозволяють виявити проблеми до релізу, забезпечити якісний користувацький досвід (UX гри) та оптимізувати робочий процес.
Клієнту цей розділ ТЗ дозволяє контролювати обсяг і глибину перевірок і бути впевненим у тому, що продукт протестовано за всіма необхідними параметрами. А компанії-розробнику – створити ТЗ для гри та сам продукт відповідно до завдань і вподобань клієнта.
Які технічні вимоги необхідно врахувати в техзавданні для вашого проєкту, якою буде вартість ТЗ для гри та її подальшої розробки, наші спеціалісти розкажуть на попередній консультації – звертайтесь.

Часові рамки
Техзавдання для програміста ігор також обов’язково включає загальні строки виконання робіт за проєктом і дедлайни для ключових етапів розробки, що забезпечує контрольованість, прозорість та ефективність реалізації проєкту.
Це дозволяє відстежувати виконання завдань, швидко реагувати на зміни або відхилення від плану, керувати ресурсами, розподіляти навантаження на команду, планувати рекламні кампанії та інші активності в період релізу та післярелізної технічної підтримки.
Також чітко прописані в ТЗ гри дедлайни допомагають юридично й організаційно захистити інтереси клієнта і компанії-розробника, дотримуватись бюджету та забезпечити передбачуваність результату.
Ресурси та бюджет
У цьому розділі техзавдання для розробки гри прописуються всі ресурси, ролі, обсяги робіт і передбачувані витрати, які знадобляться для реалізації проєкту, а також модель оплати:
- людські ресурси (команда) – менеджер проєкту (продюсер), геймдизайнер, UX/UI-дизайнер, 2D/3D-художники, розробники (для клієнт-серверних робіт), QA-інженери, технічний письменник і DevOps-інженер /системний адміністратор (за потреби);
- технічні ресурси – ПЗ та ліцензії (рушії, плагіни, графічні редактори та інші інструменти), сервери, хмарні сховища, тестові пристрої;
- фінансові оцінки – загальний бюджет, вартість послуг на кожному етапі виробництва (дизайн, розробка, тестування тощо), резерви на непередбачувані витрати (опційно);
- модель оплати – поетапна, погодинна, фіксована, гібридна;
- додаткові витрати – післярелізна техпідтримка, випуск оновлень, підтримка кількох мов, кросплатформність тощо.
Фіксація цих даних – запорука прозорості, реалістичного планування та фінансового контролю. Скільки коштує ТЗ для гри й створення геймдев-продукту за вашим проєктом в URANUS, а також як їх замовити, наші спеціалісти повідомлять на попередній консультації.
Критерії приймання
У цьому блоці прописуються критерії оцінки результату робіт за проєктом і чіткі умови, за яких клієнт приймає їх як такі, що відповідають ТЗ гри. У ньому формалізується якість продукту – що вважається «готовим», «працюючим» і «таким, що відповідає техзавданню», формується база оцінювального тестування, мінімізуються ризики.
Це важливий аспект юридичного захисту обох сторін – ці критерії приймання лягають в основу контракту й за потреби використовуються як доказ виконання або невиконання зобов’язань сторін.

Хто працює над складанням ТЗ для ігор в URANUS
У створенні ТЗ для розробки ігор беруть участь кілька фахівців, кожен із яких зі свого боку забезпечує комплексне охоплення всіх ключових аспектів майбутнього продукту:
- Проджект-менеджер. Відповідає за формування загальної концепції, особливостей цільової аудиторії, ключових вимог і обмежень гри, збір побажань клієнта та його цільової аудиторії, аналіз бізнес-цілей проєкту. Також цей спеціаліст керує виробничим процесом: ставить цілі та завдання проєкту, координує дії учасників команди, контролює своєчасне виконання робіт на кожному етапі.
- Геймдизайнер. Відповідає за концепцію, опрацювання механік, сюжетних ліній, ігрову логіку та динаміку, опис рівнів та інтерфейсів, сценаріїв, ігрового балансу. Часто він також допомагає проджект-менеджеру координувати роботу над проєктом. Він деталізує ігровий процес, інтегрує всі елементи технічного завдання та продукту в єдиний документ, який забезпечує зрозумілість поставлених завдань для клієнта та учасників команди.
- UI/UX дизайнер. Цей спеціаліст відповідає за привабливість і зручність ігрового інтерфейсу (UI та UX гри) – визначає логіку взаємодії гравців із продуктом, створює користувацький шлях. UI/UX дизайнер опрацьовує прототипи екранів, мокапи й вайрфрейми, складає карту функціоналу, розробляє навігацію, графіку гри та її інтерфейс – які елементи потрібні, де повинні розташовуватись і як працювати.
- Провідний розробник. Цей фахівець відповідає за технічну архітектуру та аспекти, що впливають на стабільність роботи IT-продукту – вибір технологічного стека, рушія, формалізацію системних вимог, інтеграції, бази даних, сумісність, серверні рішення та API.
- Художник, дизайнер. Формує візуальну стилістику проєкту, фіксує вимоги до графіки. Також він відповідає за розробку концептів і збір референсів, цілісність стилю та естетичну сумісність усіх елементів.
- QA-спеціаліст (інженер з тестування). Тестувальник розробляє стратегію тестування з урахуванням специфіки проєкту та його технічних особливостей, включаючи цільові платформи та пристрої, жанр та інші характеристики. Він складає для техзавдання вимоги до налагодження й перевірок, критерії звітів про баги та приймання готового продукту.
Замовити складання ТЗ для гри під ключ і створення за ним ігрового застосунку можна в URANUS. Комплексний підхід до складання техзавдання дозволяє нашій команді враховувати всі нюанси та особливості проєкту й реалізовувати ігрові продукти відповідно до цього документу.
Що входить до послуги: етапи розробки технічного завдання для ігор в URANUS
Для максимальної наочності команда URANUS готує текстову та візуальну версію ТЗ для гри. Опрацювання технічного завдання займає від 1 до 3 місяців, залежно від складності, функціоналу та масштабу проєкту.
Складання ТЗ для гри – це системний багаторівневий процес, що включає 8 основних етапів:
1. Збір вимог, аналітика
На цьому етапі замовник, продюсер (або проджект-менеджер) та геймдизайнер обговорюють і формулюють цілі проєкту, описують його цільову аудиторію, визначаються з жанром гри, платформами, під які вона створюється. Обговорюються побажання клієнта.
Фахівці URANUS аналізують ринок, нішу, аудиторію та конкуруючі аналоги, виділяють конкретні показники й цілі, яких планується досягти за допомогою геймдев-продукту, складається прогноз. Профільні спеціалісти за потреби додають рекомендації, які затверджує замовник.
Наприклад, якщо мета – підвищення впізнаваності бренду, в дизайн включаються елементи брендування (логотипи, фірмові кольори тощо). Якщо за допомогою гри планується підвищити продажі конкретного продукту компанії, можна включити до проєкту видачу внутрішньоігрових предметів за сканування його QR-коду тощо.
Аналіз цільової аудиторії дозволяє адаптувати жанр, сюжет, дизайн і функціонал гри під актуальні потреби та інтереси конкретного сегмента користувачів. Важливо враховувати вік, звички, соціальне тло та інші особливості потенційних гравців.
2. Формування концепції
На цьому етапі складання технічного завдання для гри геймдизайнер, сценарист і UX/UI дизайнер формують загальну ідею, сюжет і ігрові механіки продукту. Вони готують початкові ескізи інтерфейсу й сценарії взаємодії користувачів із ним, прописують ключові особливості геймдев-продукту та користувацького досвіду.
3. Опис функціоналу
На цьому етапі геймдизайнер і розробники прописують ігрові механіки, логіку, систему рівнів, персонажів, фізику поведінки об'єктів, ігровий баланс, інтерактивні елементи та внутрішньоігрові події.
4. Формалізація технічних вимог
Головний розробник, програмісти та DevOps-інженери на основі інформації, отриманої на попередніх етапах, прописують перелік платформ, технічні вимоги до гри, інтеграції зі сторонніми сервісами, технологічний стек, необхідний для реалізації проєкту, вимоги до безпеки даних, продуктивності тощо. Ці дані обов’язково включаються до технічного завдання для розробника ігор.
5. Складання візуальних специфікацій
Артдиректор і UI-дизайнер описують графічний стиль, тип анімації, палітру, шрифти, аудіоефекти, вимоги та інструменти, необхідні для втілення візуальної концепції продукту.
6. Планування розробки
Проджект-менеджер URANUS презентує замовнику дорожню карту проєкту з розбивкою на глобальні етапи та спринти (якщо розробка ведеться за методологією Agile) з ключовими контрольними точками та строками виконання робіт за проєктом.
7. Розрахунок бюджету та ресурсів
Фахівці URANUS, виходячи з інформації, отриманої на попередніх етапах, розраховують кількість людино-годин, витрати на програмне забезпечення та ліцензії, послуги й компетенції залучених спеціалістів, необхідні для реалізації проєкту, після чого представляють результати замовнику для погодження.
Оптимізувати вартість розробки гри та ТЗ для її створення можна, зокрема, обравши оптимальний формат співпраці. URANUS розробляє геймдев-продукти у форматах аутсорсингу, аутстафінгу та надає послуги виділеної IT-команди. Який із цих варіантів співпраці буде оптимальним для реалізації вашого проєкту, підкажемо під час консультації після вивчення деталей завдання.
8. Формалізація критеріїв приймання
Тестувальник, замовник і проджект-менеджер обговорюють та фіксують критерії оцінки готовності гри та перелік необхідних тестів. У результаті формується список конкретних метрик і показників, за відповідності яким продукт вважається готовим і таким, що відповідає очікуванням клієнта, зафіксованим і прописаним у ТЗ гри.
9. Презентація фінальної версії загального ТЗ на розробку гри
Після завершення всіх перелічених етапів проджект-менеджер представляє замовнику на затвердження фінальний структурований документ у текстовому вигляді та версію з візуалізацією, з прописаними цілями, вимогами та етапами розробки гри. У ньому вказані всі залучені до виробництва спеціалісти, періоди та тривалість їхньої участі й строки виконання робіт: що, як і ким буде виконано, а також як і за допомогою чого буде оцінюватися результат.
Візуалізація допомагає клієнту наочно оцінити функціонал і стилістику майбутньої гри, переконатися, що всі вимоги, цілі й завдання враховані у ТЗ й будуть повністю реалізовані в проєкті.
Фото- та відеовізуалізація, яку готують фахівці URANUS разом із текстовою версією технзавдання на розробку гри, спрощує взаєморозуміння між усіма учасниками процесу, забезпечуючи прозорість співпраці та зрозумілість завдань, які необхідно реалізовувати на кожному етапі.

За допомогою яких інструментів ми складаємо та презентуємо технічне завдання гри
Одним із важливих критеріїв якості технічного завдання гри є його наочність, послідовність і доступність. Тому для створення ТЗ ми використовуємо низку інструментів, які дозволяють досягти всіх трьох цілей.
Інструменти для візуальної презентації техзавдання:
- Figma / Moqups – UX-прототипування інтерфейсів ігор, створення візуальних мокапів та UI-рішень, презентація UX-флоу.
- Canva – оперативне збирання слайдів з інфографікою, презентація спрощеного дизайну для демонстрації результатів.
- Unity / Unreal (для демо) – створення коротких інтерактивних UX-прототипів гри або вертикального зрізу, презентація базової механіки та стилю.
Супутні інструменти:
- Google Docs / Microsoft Word – для структурованого опису проєкту та спільного обговорення продукту.
- Google Sheets / Microsoft Excel – для ведення бюджету, таймлайну, фіксації переліку вимог, механік, пріоритизації й розподілу завдань.
- Confluence / Notion – для зберігання документації гри та оперативного внесення оновлень.
- Miro / Whimsical / FigJam – для систематизації майндмепів, блок-схем, мап екрану, діаграм систем і сценаріїв поведінки користувача.
- Lucidchart / Draw.io – проєктування й архітектура комп’ютерних ігор (підготовка схем архітектури, діаграм класів).
- Moqups + Figma Jam – відображення структури лору (історії світу та персонажів), квестів або рівнів гри.
Завдяки цьому стеку технологій проєктування та архітектура ігор проходять швидше й ефективніше.
Де замовити розробку ТЗ для гри
Якщо ви не знаєте, як скласти ТЗ для програмістів на гру – звертайтесь, обговоримо деталі вашого проєкту та підготуємо техзавдання з урахуванням конкретних особливостей. Також за потреби для наочності запропонуємо приклад ТЗ для гри, який допоможе спростити процес постановки початкового завдання.
Але, спираючись на багаторічний досвід у геймдеві, ми не радимо намагатися переписати своє технічне завдання за зразком – краще одразу звернутися за предметною консультацією. Тільки так можна врахувати індивідуальні особливості продукту, аудиторії, платформ, цілей проєкту та інших ключових моментів.
Наші проджект-менеджери проконсультують з будь-яких питань – звертайтеся.
Компанія URANUS займається розробкою ігор та складанням технічних завдань для їх створення багато років. Комплексний підхід до вирішення завдань і широкий галузевий досвід дозволяють нам успішно реалізовувати геймдев-проєкти для будь-яких пристроїв і аудиторій.
FAQ
-
Що обов’язково має входити до технічного завдання на розробку гри?
У технічному завданні обов’язково мають бути описані ідея гри, геймплей, цільові платформи, портрет цільової аудиторії, вимоги до інтерфейсу, графіки, звуку, тестування. Також у ньому мають бути прописані критерії оцінки результату, строки виконання робіт і бюджет проєкту. Опційно до документа також можуть входити вимоги до безпеки, інтеграції сторонніх сервісів і мережевих рішень.
-
Чим відрізняється ТЗ для мобільної, браузерної та Telegram-гри?
Основні розділи ТЗ гри для Андроїд, ПК чи консолей залишаються незмінними. Незалежно від платформи, необхідно провести попередню аналітику, обговорити ідею, геймплей та інші аспекти, про які ми писали вище.
Але важливо враховувати, що кожна платформа має свої вимоги до архітектури, способу взаємодії, API та завантаження даних. Тобто головні відмінності будуть у розділі з технічними вимогами – мобільні, комп’ютерні та браузерні ігри відрізняються способами управління, діапазонами доступної пам’яті, специфікою збереження прогресу та рядом інших нюансів, які потрібно враховувати при розробці ТЗ для ігор.
В URANUS можна замовити технічне завдання і створення гри для всіх популярних платформ і пристроїв.
-
Чи потрібно складати ТЗ для розробки простої гри (наприклад, клікера або вікторини)?
Так, незалежно від масштабу й складності вашого проєкту, скласти ТЗ на гру необхідно. Цей документ – гарантія того, що ви отримаєте саме той результат, який очікуєте. Техзавдання захищає від зривів термінів, переробок, плутанини, перевищення бюджету та затримок з релізом. Наявність ТЗ робить процес розробки гри ефективнішим, прозорішим і більш контрольованим, передусім для вас самих.
-
Хто повинен розробляти ТЗ – замовник чи розробники?
Тут важлива залученість і спеціалістів компанії-розробника, і замовника. Клієнт визначає цілі, задає концепцію, висуває ключові побажання й вимоги. А студія з розробки ігор пропонує оптимальні рішення для досягнення цих цілей і оформлює ідеї в структурований документ.
Таке співробітництво під час складання техзавдання на розробку гри забезпечує відповідність результату очікуванням замовника, інтересам його аудиторії, актуальним трендам ігрової індустрії та об’єктивним можливостям обраної платформи.
-
Чи можна вносити зміни до ТЗ у процесі розробки гри?
Так, зміни до ТЗ гри можна вносити. Якщо з’являються нові ідеї, змінюються бізнес-цілі чи інші важливі деталі, що впливають на результат, це має бути відображено в ТЗ. У такому випадку документ оперативно переглядається й доповнюється.
Але важливо враховувати, що внесення будь-яких правок до техзавдання мають вноситися узгоджено – з відповідним переглядом термінів, бюджету і, можливо, функціонала майбутньої гри. Тому ми рекомендуємо одразу замовити технічне завдання у професіоналів, які знають, як працювати зі складними проєктами та як звести кількість правок у процесі розробки до мінімуму.