Успіх геймпроєкту забезпечується кількома аспектами, і один з основних – якісний левел дизайн. Саме грамотне створення рівнів складності для ігор забезпечує захопливий користувацький досвід та задає темп і динаміку процесу проходження, роблячи його по-справжньому цікавим. Цей етап розробки допомагає залучати й утримувати гравців, суттєво підвищуючи шанси геймдев-продукту на комерційний успіх.
Дизайнери рівнів для ігор студії URANUS створюють динамічні, захопливі віртуальні простори. Реалізовують концепції з урахуванням специфіки жанру, бізнес-цілей і потреб аудиторії кожного клієнта. Про строки виконання та вартість послуги левел дизайну для гри для вашого проєкту наші спеціалісти розкажуть на попередній консультації після вивчення деталей завдання.
Що таке level дизайн
Level design – це створення ігрових рівнів, тобто простору, в якому користувачі будуть взаємодіяти зі світом і рухатися за сюжетом.
Левел-дизайн передбачає не лише продумане розташування зон інтересу та об’єктів на карті. Це ще й маппінг в іграх (game level map design – проєктування геометрії рівнів, ландшафтів, ходів та інших об’єктів на картах). А також робота над структурою, ритмом, динамікою процесу проходження й емоційними тригерами, зокрема розподілом точок появи викликів, ворогів та інших персонажів. Дизайн рівнів в іграх підсилює ефект занурення й викликає інтерес до геймдев-продуктів, значною мірою визначаючи успішність їхнього релізу.
Чим левел-дизайн відрізняється від геймдизайну
Дизайн рівнів часто плутають з ігровим, що є поширеним, але хибним уявленням.
Геймдизайн (game design) – це процес комплексної розробки ігор загалом. Він охоплює формування правил, логіки взаємодій, балансу, внутрішньоігрової економіки, користувацького інтерфейсу, а також системи цілей і стимулів для аудиторії. Фахівці в цій сфері визначають, яким чином функціонуватиме проєкт і яке враження він справить на гравця.
Тоді як левел-дизайн (level design) сфокусований на побудові конкретних рівнів складності в грі. Сюди входить розробка місій і просторів, у яких користувачі будуть взаємодіяти з оточенням і механіками, заданими геймдизайном продукту. Окрім цього, напрям охоплює маппінг в іграх (роботу з картами).
Наприклад, геймдизайнер створює концепцію, в якій персонаж зможе виконувати подвійний стрибок, збирати монети, а за кожну смерть героя будуть відніматися життя. Дизайнер рівнів для ігор розміщує платформи таким чином, щоб гравцю було цікаво: розподіляє монети й ворогів по шляху проходження, вибудовує динаміку напруження, створює ситуації, у яких буде необхідний подвійний стрибок, і т. д.
У невеликих проєктах обома аспектами розробки ігор може займатися один фахівець – геймдизайнер.

Основні задачі левел-дизайну
Левел-дизайн відіграє ключову роль у формуванні ігрового досвіду. Це не просто розташування об’єктів і оформлення простору, а глибоке опрацювання логіки, балансу та емоцій, які відчуває гравець у процесі проходження.
Ключові аспекти, на яких будується ефективний дизайн рівнів:
- Баланс. Забезпечує рівні складності в іграх, що утримують інтерес гравців і відповідають очікуванням цільової аудиторії – посильні, але без надмірної простоти.
- Темп і динаміка проходження. Важливі для чергування інтенсивних епізодів з паузами, емоційного напруження зі спокоєм.
- Навігація. Відповідає за інтуїтивність світу і наявність цілі, забезпечуючи гравцям розуміння – куди і навіщо рухатися на конкретному рівні.
- Підтримка сюжету. Необхідна для опрацювання оточення, підказок і прогресії таким чином, щоб вони відображали й доповнювали наратив і стилістику проєкту.
Дизайнер рівнів в іграх впроваджує техніки й механіки, створені геймдизайнером, у конкретні рівні (game level ui ux design). Тобто реалізує окремі розважальні майданчики під специфіку конкретного продукту. Також слідкує за тим, щоб гравці взаємодіяли з персонажами так, як це задумано розробником.
Для цього фахівці, які працюють над рівнями, повинні мати глибоку профільну експертизу – добре розуміти особливості жанру, потреби й психологію аудиторії продукту, її очікування та цілі.

Етапи створення рівнів для ігор
Процес створення game level design ділиться на 5 основних стадій:
1. Пре-продакшн
Це підготовчий етап, на якому спеціалісти URANUS закладають фундамент кожного рівня складності гри замовника – визначаються з його завданнями, обмеженнями відповідно до цілей, жанру і особливостей геймдев-проєкту:
- Аналізують гру та її жанр. Дизайн рівнів для платформера, шутера тощо. Рlatformer, rpg, vr і fps level design (shooter level design) – зовсім різні за суттю й рівнем складності задачі. Тому при проєктуванні рівнів для ігор важливо враховувати специфіку жанру й очікування користувачів.
- Вивчають аудиторію – на казуальних гравців орієнтований продукт, на хардкорну аудиторію, дитячу, фанатів PvP тощо.
- Визначають роль і функцію конкретного рівня в проєкті – навчальний, бойовий, перехідна локація, кульмінація сюжету тощо. Також формулюють задачу (що користувач повинен дізнатися та відчути, чому навчитися й чого досягти на конкретному рівні).
Крім того, на стадії препродакшену level дизайну спеціалісти визначаються з технічними обмеженнями щодо полігональності, завантаження, розмірів сцен та інших лімітів цільових платформ.
Проміжний результат – готова концепція, сформульовані цілі, список вимог та інші характеристики кожного рівня. Плануючи замовити левел дизайн для гри, важливо приділяти увагу підготовчому етапу, адже на ньому закладається фундамент для всіх подальших.
2. Прототипування (blockout level design)
У процесі прототипування, до впровадження візуальних рішень, створюється основа рівня, перевіряється логіка та читабельність простору.
Які аспекти опрацьовують левел-дизайнери:
- Базову геометрію – схематичне позначення платформ, стін, укриттів, точок появи предметів і ворогів.
- Зонування – визначення ключових зон (точок інтересу, бойових арен, логіки руху).
- Навігацію – на цьому етапі дизайну рівнів для гри спеціалісти опрацьовують маршрути так, щоб вони були зрозумілі користувачеві.
- Елементи сценарію – скриптування подій (пасток, проходів, дверей, катсцен тощо).
Проміжний результат – інтерактивні прототипи, на яких можна тестувати базовий геймплей.
3. Деталізація (полірування)
Далі в рамках дизайну рівнів для гри на замовлення спеціалісти URANUS накладають на їх «скелет» деталі, візуал і механіки, перетворюючи базову структуру в захопливі сцени, які просувають сюжет і утримують увагу гравця, мотивуючи продовжувати проходження. Попередньо з замовником погоджуються скетчі й концепт-арт (level design concept art).
Основні види робіт:
- візуальне оформлення – заміна схематичних позначень об’єктів ігрового оточення на 2D і 3D-моделі, робота з текстуруванням, світлом;
- 2д або 3д анімація – оживлення елементів світу для коректної реакції на дії гравців;
- опрацювання NPC і ворогів – розміщення противників, програмування їхньої поведінки, маршрутів, робота з ШІ для гри;
- створення інтерактивів і предметів – ресурсів, загадок, дверей, ящиків тощо;
- програмування оточення для гри – фонів, деталей, атмосферних явищ (погодні умови, дим, частки).
Усі ці елементи в сукупності не просто забезпечують декорації, а створюють повноцінний всесвіт, у якому дії користувача отримують цікавий відгук, а кожна деталь глибше занурює в атмосферу і сюжет. Продуманий дизайн рівнів стає логічним продовженням геймплею, роблячи проєкт цілісним і захопливим.
4. Тестування
Робота на цьому етапі спрямована на пошук і усунення недоліків – слабких місць у логіці, навігації, дизайні, динаміці та рівні залучення. Внутрішні та зовнішні тести допомагають зібрати зворотний зв’язок від учасників команди та цільової аудиторії. Перші завдяки насмотреності та експертизі бачать неочевидні для простого юзера нюанси. Коментарі від ЦА також критично важливі для доопрацювання та вдосконалення продукту під потреби тих, хто в нього гратиме.
На цьому етапі левел-дизайна записується геймплей, аналізуються реакції гравців для пошуку місць, де людям незрозуміло/нудно. Також спеціалісти моніторять, які варіанти проходження геймери обирають і чому, чи дійсно вони реагують на сценарії та логіку так, як задумано. За результатами тестування в спеціальний розділ геймдизайн-документа гри (game level design document) вносяться звіти про тести, UX-проблеми та пропозиції щодо їх усунення.
5. Фінальна оптимізація
Після тестування дизайну рівнів оптимізується їх продуктивність. Програмісти виправляють баги, готують продукт до інтеграції в гру.
Основні напрямки доопрацювання:
- продуктивність – лодінг об'єктів, оптимізація освітлення та тіней;
- доопрацювання скриптів і тригерів – фінальна перевірка логіки, катсцен, умов перемоги та поразки;
- усунення багів – візуальних артефактів, помилок у навігації, «застрягань» тощо;
- фінальне тестування – перевірка стабільності рівнів гри на цільових платформах і пристроях;
- інтеграція та оцінка сумісності з іншими елементами геймплею (коректність передачі даних, збережень, послідовність тощо).
Це фінальний етап level design in video games, на якому рівні протестовані, оптимізовані й готові до збірки, інтеграції в гру та/або публікації (залежно від умов співпраці, обговорених заздалегідь).
Що входить у послугу левел-дизайна
Дизайн рівнів становить собою комплекс робіт, який охоплює набагато більше аспектів створення гри, ніж просто розміщення об’єктів і локацій на карті. Від того, як реалізовано цей етап проєктування геймдев-продуктів, залежить якість геймплею, динаміка проходження та користувацький досвід.
Які аспекти включає робота над левел-дизайном:
- Розробка концепції: ідей, логіки й сценаріїв проходження рівнів.
- Складання та ведення геймдизайн-документа, карти, розміщення об’єктів, опис логіки.
- Створення інтерактивних прототипів – попередніх і проміжних версій для внутрішнього й зовнішнього тестування.
- Підготовка фінальних версій рівнів, а саме – повноцінних ігрових сцен з усіма об’єктами, звуками та тригерами.
- Ітерації погоджень і правок – за домовленістю, відповідно до ТЗ.
Добре спроєктований рівень викликає інтерес до дослідження, утримує увагу аудиторії й робить гру по-справжньому захопливою. Ми реалізуємо 2D і 3D game level design, підбираючи стилістику та технології під індивідуальні особливості й завдання кожного проєкту.
Які види рівнів проєктуємо
Спеціалісти URANUS реалізують кілька варіантів ігрових рівнів:
- Лінійні. Для сюжетних екшенів, платформерів, шутерів з кампаніями. Свобода дій у них мінімальна, активація контенту та подій відбувається послідовно. Характерне чергування боїв, досліджень, катсцен і діалогів. Цей вид рівнів дає максимальний контроль над емоційною складовою, підходить для навчання та кінематографічних сцен.
- Відкриті світи (open world level design). Для RPG, ігор на виживання, екшенів. Це великі карти без чітко заданих маршрутів зі свободою дій – гравці самі обирають напрям і послідовність проходження завдань і квестів. Характерні складні переходи, приховані стежки, використання оточення як елемента навігації.
- Модульні (modular, multiplayer level design). Для шутерів, мультиплеєрних PvP-арен. Такі рівні конструюються з повторюваних модулів (кімнат, арен, коридорів та інших локацій). Процесу притаманні швидке складання і комбінованість, гнучкість, налаштовуваність карт під різні режими, а також масштабованість, швидка ітерація та адаптація. Підходять для процедурної генерації та PvP-балансування.
- Процедурні. Для ігор на виживання, rogue-lite, roguelike (ігор з випадковою та процедурною генерацією). У таких проєктах рівні генеруються алгоритмічно – щоразу вони різні, що додає непередбачуваності й азарту. Необхідні продумані комбінації модулів, логіка з'єднання і баланс між випадковістю та змістовністю. Чудово підходять для ігор з прогресією та сесійних проєктів. У роботі над цим аспектом геймдев-продуктів важливе не стільки зображення, скільки розуміння і стимулювання мотивації гравця, створення відчуття «живого світу» і дотичності.
Спеціалісти URANUS також можуть адаптувати дизайн рівнів для ігор під PvP, PvE, VR/AR, мобільні, ПК та консольні платформи. Зв’яжіться з нами – підберемо тип систем і архітектуру просторів під конкретні цілі проєкту й очікування вашої аудиторії.
Інструменти та технології для левел дизайну (level design technologies)
Для розробки level дизайну спеціалісти URANUS використовують широкий технологічний стек, який включає інструменти для прототипування, візуалізації, скриптингу, анімації, аналітики та оптимізації:
- Движки – level design на Unreal Engine і Unity.
- Прототипування – ProBuilder, BSP Tools, TrenchBroom / Radiant / Hammer, Tiled.
- 3D-моделювання та візуалізація – Blender level design, дизайн рівнів на Autodesk Maya, 3ds Max, Houdini, SketchUp.
- Оточення і ландшафти – World Creator, Gaea, Terragen, Substance 3D Designer / Painter.
- Скриптинг і інтерактиви – level design на Java, Python, C#, Lua, Blueprints, Flow Graphs / State Machines.
- Аналітика і тестування – Heatmaps, UX Tools, Playtest Cloud, GameAnalytics, Firebase.
- Оптимізація і збірка – LOD-системи, Occlusion Culling / Light Baking, Profiler, Simplygon, InstaLOD.
- Додаткові інструменти (спільна робота, системи контролю версій): Miro / Figma / Notion, Perforce / Git / Plastic SCM.
Вибір технологій залежить від масштабу проєкту, жанру і цільових платформ. Детальніше про те, які інструменти будуть необхідні для реалізації вашої гри і скільки коштуватиме левел дизайн для неї, зорієнтують наші спеціалісти на попередній консультації.
Де замовити левел-дизайн
URANUS надає послуги левел дизайну для ігор на ПК, мобільних пристроях, для VR/AR-проєктів і консолей багато років. Виконуємо цей вид робіт як окрему послугу і в рамках комплексної розробки ігор з нуля. Також співпрацюємо на проєктній основі, у форматах аутстаффінгу, аутсорсингу, пропонуємо послуги виділеної IT-команди. Який з варіантів буде оптимальним для реалізації вашого проєкту, залежить від його специфіки.
Чому співпраця з нами ефективна
Досвід. Команда level design studio URANUS реалізувала десятки геймдев-проєктів для десктопних, мобільних та інших платформ.
Креатив + технологічність. Наші дизайнери рівнів для ігор – геймдеви, інженери, програмісти, сценаристи та активні гравці за сумісництвом. Команда знає індустрію зсередини, володіє сучасним стеком технологій, розуміє та успішно впроваджує актуальні тенденції геймдев-індустрії.
Прозора співпраця. Працюємо на ітеративній основі – погоджуємо кожен етап левел дизайну для гри: ви бачите проміжні версії, отримуєте детальні звіти з візуалізаціями, строки виконання та інші аспекти виробництва контрольовані.
Як ми працюємо
- Консультація, збір даних: аналізуємо завдання, збираємо інформацію про проєкт, його цілі, жанр, ідею, цільову аудиторію, платформу, побажання щодо стилю, очікування замовника, підбираємо референси.
- Прототипування: створюємо блокаут (ігровий скелет) рівнів для затвердження концепції.
- Регулярні демо та звітність: кожен етап створення дизайну рівнів для гри погоджується із замовником зі звітністю та демонстраційними версіями.
- Тестування: перевірка технічних і візуальних елементів на відсутність багів, неточностей тощо, усунення й доопрацювання продукту на основі зворотного зв’язку від клієнта та ЦА.
- Здача фінальної версії рівнів – зі сценами, оптимізованими під особливості ЦА та платформи, готовими до інтеграції.
- Підтримка: після здачі проєкту за домовленістю проводимо апдейти, консультуємо, створюємо та інтегруємо додатковий/сезонний контент.
Якщо ви шукаєте команду розробників, яка створить для вас якісний левел-дизайн у межах розробки з нуля або як окремий вид роботи, заповніть форму контактів – організуємо ігровий простір під інтереси вашої ЦА, відповідно до трендів індустрії, особливостей обраного жанру, платформи та ваших бізнес-цілей.
Залиште заявку – фахівці URANUS проаналізують проєкт і запропонують ефективні рішення для завдань, що стоять перед вами. Підключимось на будь-якому етапі реалізації геймдев-продукту.
FAQ
-
Скільки коштує левел-дизайн для гри?
Вартість дизайну рівнів для гри залежить від масштабу проєкту, складності та кількості рівнів, жанру, цільової платформи (або їх кількості, якщо продукт планується готувати під декілька платформ), вимог до деталізації й використовуваних технологій. Наприклад, створити level design у 2D швидше й дешевше, ніж при використанні 3D-моделювання. Ціна левел дизайну для гри формується індивідуально, після вивчення завдань і специфіки проєкту.
-
У які терміни може бути готовий один рівень?
Терміни підготовки одного ігрового рівня індивідуальні, у середньому це 2–6 тижнів. Вони залежать від складності, обсягу робіт і кількості ітерацій. Прототипи робляться швидко, основний час потрібен для розробки фінальної сцени, тестування та полірування продукту.
-
Ви працюєте з готовими концептами чи виконуєте левел-дизайн з нуля?
Фахівці URANUS можуть як розробити концепцію рівнів для вашого проєкту з нуля (від ідеї й документації до здачі фінальної версії та її подальшої підтримки), так і реалізувати вашу ідею. Також команда за потреби адаптує наявний готовий концепт або блокаут – залежно від того, на якій стадії готовності перебуває продукт.
-
На яких платформах і рушіях ви працюєте?
Ми проєктуємо рівні для ПК, консолей, VR/AR-сервісів, мережевих і мобільних платформ. Працюємо з Unreal Engine і Unity, докладніше про використовувані для дизайну рівнів ігор технології можна прочитати в статті вище. Пул інструментів підбирається залежно від поставлених завдань.
-
Чи можна у вас замовити лише прототип рівня без повної реалізації?
Так, у URANUS ви можете замовити левел дизайн для гри частково – наприклад, тільки прототипування або грейбоксинг (спрощену 3D-версію рівня). Це практичне рішення, якщо на ранніх стадіях реалізації проєкту потрібно протестувати геймплей, ідею та/або архітектуру.
-
Що входить до послуги левел-дизайну?
Стандартно послуга левел дизайну для гри включає підготовку концепції, документації, створення прототипу та фінальної версії рівня з попереднім тестуванням і доопрацюванням (за потреби). Команда URANUS також надає замовнику візуальні та геймплейні ітерації на кожному етапі для погодження проміжних етапів.