Що таке геймдизайн
Дизайн ігор - це важлива область геймдева, що охоплює практично всі етапи розробки ігрового проєкту: від формування ідеї та основної концепції до технічної реалізації. До нього відносять написання переконливих історій, створення яскравих персонажів, ігрових механік, правил, цілей і завдань — всього того, що наповнює ігровий процес змістом і робить його захоплюючим.
Загалом можна сказати, що успішність та популярність гри безпосередньо залежать від якості ігрового дизайну. Саме він мотивує користувачів знову і знову заходити в гру, здійснювати внутрішньоігрові покупки та моніторити сайт розробника в очікуванні сіквела. Тому пропонуємо трохи заглибитись у тему геймдизайну та подивитися, що відбувається за лаштунками виробництва ігор.
Типи геймдизайну
Є багато типів ігор, і так само є багато типів геймдизайну. Ми розглянемо лише основні 6 типів.
-
Дизайн світу
Це створення спільної історії, сеттингу та теми гри. Хоча ці завдання в основному вирішуються провідним або єдиним дизайнером, вони часто визначають масштаб завдань, наведених нижче
-
Системний дизайн
Створення правил та супутніх розрахунків для гри. Це єдине завдання з галузі геймдизайну, актуальне для будь-якої гри, тому що правила є у всіх ігор. Тому більшість завдань у цій книзі зачіпає системний дизайн.
-
Контент-дизайн
Створення персонажів, предметів, загадок та місій. Хоча він і більш поширений у відеоіграх, рольові та колекційні карткові ігри також використовують значну кількість контенту
-
Ігрові тексти
Ігрові тексти — це написання внутрішньоігрових діалогів між персонажами, текстами та історіями по кожному персонажу окремо і за їхньою взаємодією між собою.
-
Дизайн рівнів
Створення рівнів гри, що включає ландшафт карти та розташування на цій карті об'єктів. Говорячи «дизайнер рівнів», найчастіше мають на увазі дизайнери рівнів для відеоігри.
-
Дизайн інтерфейсів
Складається із двох елементів: як гравець взаємодіє з грою і як гравець отримує інформацію та реакцію на свої дії від гри. Ігрові компоненти повинні містити інформацію, легку для розуміння.
Ядро гри
Ядро найчастіше пов'язане з базовою механікою, чи то вбивство противників, чи перевертання карток на своєму ходу, чи продаж юнітів іншим гравцям. Ця базова механіка, у свою чергу, веде до базової динаміки - короткого алгоритму ігрового процесу. В ігровій індустрії, говорячи «ядро», найчастіше мають на увазі саме базову динаміку
Інтерактивний дизайн
Геймдизайн, як і багато інших форм дизайну, це ітеративний (тобто циклічний процес, що повторюється). Це означає, що гра швидко стає прототипом, потім у неї грають і покращують — знову і знову доти, доки вона не набуде фінального вигляду.
Це вимагає розуміння того, що ніхто не досягне ідеальної мети з першого разу, навіть суперкваліфікований дизайнер; і найбільші і найбільш успішні ігри досягли висот тільки після великої кількості помилок, що повторюються, на шляху
Будь-який модерований ігровий комплекс або ігрова система всередині гри зазвичай вимагають багато ітерацій (повторень) перед тим, як вважатися завершеними
Інтерактивний дизайн
Геймдизайн систем
Як відомо, гра складається з безлічі різних систем, які взаємодіють між собою та працюють на основі вимірних чисельних значень та математичних розрахунків. Завдання геймдизайнера систем полягає у прорахуванні цих метрик та впровадженні певних внутрішньоігрових правил.
Наприклад, геймдизайнер систем повинен точно прорахувати, скільки поінтів досвіду має нараховуватися за перемогу над ворогами, виконання основних чи другорядних місій, щоб геймплей завжди залишався в міру складним та цікавим.
Дизайн балансу
Балансувальники працюють із цифрами та розрахунками, а їхнє головне завдання – врівноважити у грі кожну деталь. Основну частину роботи вони аналізують дії геймерів, і основі отриманих даних формують ідеальну складність проходження.
Дизайном балансу нерідко займаються геймдизайнери систем, але в деяких проєктах та жанрах для цього завдання потрібен окремий фахівець.
Моушн-дизайн інтерфейсу користувача
Інтерфейс у відеоіграх можна назвати провідником геймера у цифровий світ. До нього відносяться шкали здоров'я та енергії, меню завдань та екіпірування, карти та інші елементи, з якими може взаємодіяти користувач.
Завдання моушен-дизайнера — створити анімований і чуйний інтерфейс, який покращуватиме користувальницький досвід, допомагати геймерам швидко занурюватися в гру та орієнтуватися в новому просторі.
Дизайн контенту
Ігровий простір, в якому розгорнуться основні дії, потрібно наповнити контентом: декораціями, предметами, припасами, елементами крафту, пастками та діалогами. Такі елементи надають геймплею сенсу і роблять проходження гри більш цікавим та захоплюючим.
По суті, геймдизайнери-контентники збільшують рівень задоволення геймерів від проходження гри, що в свою чергу підвищує шанс проєкту на комерційний успіх.
Дизайн персонажів
Геймери часто асоціюють себе з основними ігровими персонажами. Наприклад, у «Resident Evil Village» вони відчувають себе Ітаном, який самовіддано шукає втрачену сім'ю, а в «Uncharted 4» представляють себе в ролі удачливого мисливця за скарбами. Це ми до того, що опрацювання внутрішньоігрових персонажів, особливо головних, відіграє вкрай важливу роль, і від неї залежить успіх проєкту на ринку. Дизайном персонажів у геймдев-команді можуть займатися: 2D game artist - при створенні двовимірних ігор та 3D game artist відповідно при розробці тривимірних проєктів. Анімацією персонажів займаються motion-дизайнери.
Наративний дизайн
Наративні дизайнери вибудовують передачу розповіді через діалоги, ігрові механіки, звуки та візуальні ефекти. По суті, вони роблять гру цілісною, логічно правильною та послідовною.
Розрізняють два формати подачі наративу: видимий — який передається гравцеві безпосередньо через діалоги, записки та інші елементи з конкретною інформацією, прихований - формується геймером самостійно, на основі його особистого досвіду та емоційного стану. Уміння правильно комбінувати ці методи дозволяє дизайнерам-наративникам створювати глибокі і запам'ятовуються ігрові всесвіти.
Саунд-дизайн
Створенням внутрішньоігрових звуків займаються дві команди спеціалістів: саунд-дизайнери - упроводжують внутрішньоігрові події відповідним звуковим семплом, імплементують і настроюють звуки всередині ігрового білда, а також підбирають звучання неіснуючих фактур (вони знають, як звучать монстри, лазери та інші вигадані елементи віртуального світу), композитори - пишуть атмосферну музику з використанням різних музичних інструментів, яка може використовуватися для фонового звучання або як супровід різних внутрішньоігрових дій - битв з босами, кат-сцен і так далі.
Які інструменти використовують геймдизайнери
Для яких жанрів ігор потрібний геймдизайн
При створенні гри головний пріоритет полягає в тому, щоб створити цікавий та захоплюючий продукт, що залучає геймерів до ігрового процесу. З цієї точки зору неважливо, що саме ви створюєте - кросплатформенну MMORPG або невелику однокористувацьку клікер-казуалку. Тому в обох випадках без геймдизайну не обійтись.
Проєктування ігор в URANUS
Проєктування - це, по суті, один із методів, який допомагає сформувати чітке бачення проєкту на ранніх етапах розробки. На відміну від фінального складання виконання прототипу не повинно бути технічно ідеальним. Навпаки, його головне завдання — допомогти команді протестувати якнайбільше ідей з мінімальними витратами ресурсів, і з нею він справляється ідеально.
У цьому сенсі геймдизайн схожий на кулінарію. Уявіть собі шеф-кухаря, який жодного разу не заходив на кухню, не намагався нічого приготувати, але прочитав безліч кулінарних книг. Б'юся об заклад, що його перший кулінарний шедевр буде абсолютно неапетитним. Або уявіть собі художника, який ніколи не брав у руки пензля. За межами вступного вивчення базових концептів найкращий спосіб краще малювати - це малювати якнайбільше.
Так само, створення і гра у власний дизайн - найкращий спосіб вивчення роботи і збою конкретних механік у різних ситуаціях. Не забувайте також, що динаміка виникає лише в процесі гри, і деякі її прояви можуть здивувати вас.