Main_banner_game_design.format-webp
service page decor

Дизайн гри

#

Що таке геймдизайн question

Дизайн ігор - це важлива область геймдева, що охоплює практично всі етапи розробки ігрового проєкту: від формування ідеї та основної концепції до технічної реалізації. До нього відносять написання переконливих історій, створення яскравих персонажів, ігрових механік, правил, цілей і завдань — всього того, що наповнює ігровий процес змістом і робить його захоплюючим.

Загалом можна сказати, що успішність та популярність гри безпосередньо залежать від якості ігрового дизайну. Саме він мотивує користувачів знову і знову заходити в гру, здійснювати внутрішньоігрові покупки та моніторити сайт розробника в очікуванні сіквела. Тому пропонуємо трохи заглибитись у тему геймдизайну та подивитися, що відбувається за лаштунками виробництва ігор.

spaceship_7.format-webp

Типи геймдизайну

Є багато типів ігор, і так само є багато типів геймдизайну. Ми розглянемо лише основні 6 типів.

#
  • bug

    Дизайн світу

    Це створення спільної історії, сеттингу та теми гри. Хоча ці завдання в основному вирішуються провідним або єдиним дизайнером, вони часто визначають масштаб завдань, наведених нижче

  • studio

    Системний дизайн

    Створення правил та супутніх розрахунків для гри. Це єдине завдання з галузі геймдизайну, актуальне для будь-якої гри, тому що правила є у всіх ігор. Тому більшість завдань у цій книзі зачіпає системний дизайн.

  • kripto

    Контент-дизайн

    Створення персонажів, предметів, загадок та місій. Хоча він і більш поширений у відеоіграх, рольові та колекційні карткові ігри також використовують значну кількість контенту

  • game

    Ігрові тексти

    Ігрові тексти — це написання внутрішньоігрових діалогів між персонажами, текстами та історіями по кожному персонажу окремо і за їхньою взаємодією між собою.

  • 3d models

    Дизайн рівнів

    Створення рівнів гри, що включає ландшафт карти та розташування на цій карті об'єктів. Говорячи «дизайнер рівнів», найчастіше мають на увазі дизайнери рівнів для відеоігри.

  • Android

    Дизайн інтерфейсів

    Складається із двох елементів: як гравець взаємодіє з грою і як гравець отримує інформацію та реакцію на свої дії від гри. Ігрові компоненти повинні містити інформацію, легку для розуміння.

slider3
slider2
slider7
slider1
slider6

Ядро гри

"Ядро" або базова динаміка гри - та єдина річ, навколо якої побудований ігровий процес - те саме відчуття від гри, яке дизайнер хоче викликати. Наприклад, ігри серії Ratchet & Clank - про креативний і кумедний пристрій бедламу. Risk, Carcassonne та Go - про захоплення території

pencil

Ядро найчастіше пов'язане з базовою механікою, чи то вбивство противників, чи перевертання карток на своєму ходу, чи продаж юнітів іншим гравцям. Ця базова механіка, у свою чергу, веде до базової динаміки - короткого алгоритму ігрового процесу. В ігровій індустрії, говорячи «ядро», найчастіше мають на увазі саме базову динаміку

Базові постулати (іноді звані баченням гри) зазвичай пишуться командою розробників для відображення базової механіки або базової механіки та підсумовування суті гри в одному реченні

  • «Ця гра дозволяє відчути себе…»
  • «Ця гра про…»
  • «Ця гра вчить…»
  • «Ця гра моделює відчуття від …»
Group 1000001932
# #
Як добре відомо будь-кому, хто намагався продати свою гру видавцеві, якщо ви не можете описати свою гру двома пропозиціями, у вас немає гри
pablo-dominguez-space_1.format-webp_yLg7rUE

Інтерактивний дизайн

test_1

Геймдизайн, як і багато інших форм дизайну, це ітеративний (тобто циклічний процес, що повторюється). Це означає, що гра швидко стає прототипом, потім у неї грають і покращують — знову і знову доти, доки вона не набуде фінального вигляду.

Це вимагає розуміння того, що ніхто не досягне ідеальної мети з першого разу, навіть суперкваліфікований дизайнер; і найбільші і найбільш успішні ігри досягли висот тільки після великої кількості помилок, що повторюються, на шляху

unity

Будь-який модерований ігровий комплекс або ігрова система всередині гри зазвичай вимагають багато ітерацій (повторень) перед тим, як вважатися завершеними

Interective_design_illustration

Інтерактивний дизайн

text_image14 # #

Геймдизайн систем

Як відомо, гра складається з безлічі різних систем, які взаємодіють між собою та працюють на основі вимірних чисельних значень та математичних розрахунків. Завдання геймдизайнера систем полягає у прорахуванні цих метрик та впровадженні певних внутрішньоігрових правил.

Наприклад, геймдизайнер систем повинен точно прорахувати, скільки поінтів досвіду має нараховуватися за перемогу над ворогами, виконання основних чи другорядних місій, щоб геймплей завжди залишався в міру складним та цікавим.

text_image15 # #

Дизайн балансу

Балансувальники працюють із цифрами та розрахунками, а їхнє головне завдання – врівноважити у грі кожну деталь. Основну частину роботи вони аналізують дії геймерів, і основі отриманих даних формують ідеальну складність проходження.

Дизайном балансу нерідко займаються геймдизайнери систем, але в деяких проєктах та жанрах для цього завдання потрібен окремий фахівець. 

text_image16 # #

Моушн-дизайн інтерфейсу користувача

Інтерфейс у відеоіграх можна назвати провідником геймера у цифровий світ. До нього відносяться шкали здоров'я та енергії, меню завдань та екіпірування, карти та інші елементи, з якими може взаємодіяти користувач.

Завдання моушен-дизайнера — створити анімований і чуйний інтерфейс, який покращуватиме користувальницький досвід, допомагати геймерам швидко занурюватися в гру та орієнтуватися в новому просторі.

text_image17 # #

Дизайн контенту

Ігровий простір, в якому розгорнуться основні дії, потрібно наповнити контентом: декораціями, предметами, припасами, елементами крафту, пастками та діалогами. Такі елементи надають геймплею сенсу і роблять проходження гри більш цікавим та захоплюючим.

По суті, геймдизайнери-контентники збільшують рівень задоволення геймерів від проходження гри, що в свою чергу підвищує шанс проєкту на комерційний успіх.

text_image18 # #

Дизайн персонажів

Геймери часто асоціюють себе з основними ігровими персонажами. Наприклад, у «Resident Evil Village» вони відчувають себе Ітаном, який самовіддано шукає втрачену сім'ю, а в «Uncharted 4» представляють себе в ролі удачливого мисливця за скарбами. Це ми до того, що опрацювання внутрішньоігрових персонажів, особливо головних, відіграє вкрай важливу роль, і від неї залежить успіх проєкту на ринку. Дизайном персонажів у геймдев-команді можуть займатися: 2D game artist - при створенні двовимірних ігор та 3D game artist відповідно при розробці тривимірних проєктів. Анімацією персонажів займаються motion-дизайнери.

text_image19 # #

Наративний дизайн

Наративні дизайнери вибудовують передачу розповіді через діалоги, ігрові механіки, звуки та візуальні ефекти. По суті, вони роблять гру цілісною, логічно правильною та послідовною. 

Розрізняють два формати подачі наративу: видимий — який передається гравцеві безпосередньо через діалоги, записки та інші елементи з конкретною інформацією, прихований - формується геймером самостійно, на основі його особистого досвіду та емоційного стану. Уміння правильно комбінувати ці методи дозволяє дизайнерам-наративникам створювати глибокі і запам'ятовуються ігрові всесвіти.

text_image20 # #

Саунд-дизайн

Створенням внутрішньоігрових звуків займаються дві команди спеціалістів: саунд-дизайнери - упроводжують внутрішньоігрові події відповідним звуковим семплом, імплементують і настроюють звуки всередині ігрового білда, а також підбирають звучання неіснуючих фактур (вони знають, як звучать монстри, лазери та інші вигадані елементи віртуального світу), композитори - пишуть атмосферну музику з використанням різних музичних інструментів, яка може використовуватися для фонового звучання або як супровід різних внутрішньоігрових дій - битв з босами, кат-сцен і так далі.

Які інструменти використовують геймдизайнери

В арсеналі геймдизайнера знаходиться безліч інструментів, ось кілька основних програм, які ми найчастіше використовуємо у роботі над ігровими проєктами:

  • Ігрові движки - Unity, Unreal Engine, Unreal Engine 5 і RE Engine.
  • Moqups та Photoshop.
  • Blender та MayaLT.
  • SpeedTree, InVision, Substance painter та Houdini FX.
  • CascadeurAdobe Premiere та After Effects.
text_image21
slider11
slider12
slider10
slider9

Для яких жанрів ігор потрібний геймдизайн

addons

При створенні гри головний пріоритет полягає в тому, щоб створити цікавий та захоплюючий продукт, що залучає геймерів до ігрового процесу. З цієї точки зору неважливо, що саме ви створюєте - кросплатформенну MMORPG або невелику однокористувацьку клікер-казуалку. Тому в обох випадках без геймдизайну не обійтись.

Наша команда може створювати геймдизайн для ігор більшості жанрів, включаючи такі популярні напрямки, як:

  • RPG
  • Action
  • MOBA
  • Adventure
  • Шутери, казуал та стратегії
  • MMORPG
text_image26
# #
Зрозуміло, працюючи над кожним конкретним жанром геймдизайнери використовують неоднакові механіки та підходи. Але важливість ігрового дизайну завжди залишається на високому рівні.
BG

Проєктування ігор в URANUS

addons

Проєктування - це, по суті, один із методів, який допомагає сформувати чітке бачення проєкту на ранніх етапах розробки. На відміну від фінального складання виконання прототипу не повинно бути технічно ідеальним. Навпаки, його головне завдання — допомогти команді протестувати якнайбільше ідей з мінімальними витратами ресурсів, і з нею він справляється ідеально.

У цьому сенсі геймдизайн схожий на кулінарію. Уявіть собі шеф-кухаря, який жодного разу не заходив на кухню, не намагався нічого приготувати, але прочитав безліч кулінарних книг. Б'юся об заклад, що його перший кулінарний шедевр буде абсолютно неапетитним. Або уявіть собі художника, який ніколи не брав у руки пензля. За межами вступного вивчення базових концептів найкращий спосіб краще малювати - це малювати якнайбільше.

Так само, створення і гра у власний дизайн - найкращий спосіб вивчення роботи і збою конкретних механік у різних ситуаціях. Не забувайте також, що динаміка виникає лише в процесі гри, і деякі її прояви можуть здивувати вас.

#
#