Дизайн гри: види та основні принципи
Успіх і популярність ігрового проекту багато в чому залежить від дизайну гри . Саме він занурює гравця в ігровий процес, задає динаміку проходження рівнів і пропонує захоплюючі механіки, які спонукають користувача знову і знову натискати «Грати».
Дизайн ігор є однією з найважливіших частин індустрії розробки ігор. Його завдання — розробити ігровий світ до дрібниць, з усіма процесами та нюансами. Для цього гей-дизайнери проектують і розробляють геймплей, сюжет, завдання, головних і другорядних персонажів. У них прописані правила і призначення основних і додаткових завдань, які повинен виконати гравець під час проходження наступного рівня.
Принцип ігрового дизайну
Створюючи гру, геймдизайнер повинен враховувати кілька важливих принципів:
-
Інтуїтивно зрозумілий, простий інтерфейс
Чим простіше геймеру взаємодіяти з віртуальним всесвітом, тим кращим буде його ігровий досвід.
-
Чіткий фокус
У грі може бути багато розгалужених місій і додаткових квестів, але основна сюжетна лінія і механіка повинні бути простежені максимально чітко. Для цього створюються спеціальні орієнтири, підказки та інші елементи, які направляють гравця в потрібному напрямку.
-
Логіка
Кожна подія має логічно перетікати в наступну відповідно до очікувань гравця. Це робить гру правдоподібною і не викликає внутрішнього опору у геймера. Наприклад: вороги відступають, коли герой займає вигідну позицію, або світлові сигнали мерехтять перед вибухом.
-
Правильний хід подій
Реакції героїв мають бути природними й очікуваними. Наприклад, буде не зовсім правильно, якщо після того, як головний герой врятує місто від дракона, його посадять за грати.
-
Фізика
Щоб гра виглядала правдоподібно, персонажі та інші об’єкти повинні бути розроблені з урахуванням реалістичної гравітації, ваги, гнучкості тощо. Це дозволяє гравцеві відчувати реальність того, що відбувається на екрані і правильно розраховувати свої дії.
-
Звуки і музика
Вони мають відтворювати різні ігрові ефекти та повідомляти гравцеві, чого очікувати в наступні кілька секунд.
Інструменти для ігрового дизайну
Види ігрового дизайну
Проектування системи
Розробники систематичних ігор — це більше технічні фахівці, які працюють з математичними розрахунками та числовими значеннями. Їх головне завдання - організувати правильну взаємодію ігрових систем між собою і з самим гравцем, щоб ігровий процес був логічно правильним і відповідав ідеї гри.
Наприклад, вони розраховують довжину та висоту стрибків, швидкість пересування, систему крафта, стелс-режим, приціл персонажа та інші внутрішньоігрові механізми.
Дизайн балансу
Балансери аналізують поведінку геймерів і балансують ігровий процес і всі механіки. Вони створюють умови, при яких у грі буде не найсильніший клас або обладнання, що може негативно позначитися на ігровому досвіді інших геймерів (в багатокористувацьких проектах) або зробити проходження гри занадто легким або важким.
В їх завдання також входить розрахунок показників ворожих і дружніх NPC — їх здоров'я, броні, сили атаки і т.д.
Дизайн контенту
Такі фахівці створюють контент, який заповнює ігровий простір: декорації, діалоги, предмети, елементи для крафта та інші елементи. У сукупності це робить віртуальний всесвіт більш цікавим і захоплюючим, а ігровий процес більш змістовним.
Наративний дизайн
Дизайнерів оповідань часто порівнюють зі сценаристами, але сфера їхньої відповідальності дуже різна. Вони не займаються написанням внутрішньоігрової історії, а будують user flow — те, як геймер сприймає інформацію в загальному потоці.
Звукове оформлення
Звуковий дизайн передбачає створення звуків для гри. Для цього залучаються композитори та спеціалісти, які підбирають ефекти з урахуванням героїв та певних подій.
Дизайн рівня
Ігровий дизайнер працює над середовищем, в якому відбуваються події. Він розробляє карту пересування героя, ландшафт, локації, де знаходяться різні об'єкти і т. д. Також він працює на рівнях - відповідає за їх складність, розташування інших ігрових персонажів (ворогів, помічників і т.д.). ), послідовність розгортання сюжету.
Моушн-дизайн
Розробкою внутрішньоігрового інтерфейсу займаються моушн-дизайнери. Їхнє завдання — створити максимально зрозуміле ігрове середовище, з яким геймерам буде комфортно взаємодіяти — меню екіпірування та підвищення навичок, шкали енергії та здоров’я тощо.
Де замовити дизайн гри
Комерційний успіх гри залежить не тільки від якості програмного коду, а й від того, наскільки цікавим, захоплюючим і збалансованим є її геймплей. І саме над цим працює команда геймдизайнерів.
Компанія URANUS знаходиться в авангарді розробки сучасних ігор і має досвід створення неймовірних ігрових всесвітів для проектів різних жанрів — від маленьких платформерів до багатокористувацьких шутерів і складних RPG. Дозвольте нам втілити ваші ідеї в реальність і створити гру, яка сподобається геймерам у всьому світі.