Що таке ігровий дизайн?
Проектування є одним з основних етапів розробки ігор, який за важливістю можна поставити на один рівень з дизайном ігор. Він дозволяє швидко і з мінімальними витратами ресурсів перевірити життєздатність ідей, знайти найкращу ігрову механіку і функціонал, а також визначити, який буде MVP при виведенні проекту на ринок.
Під час проектування мінімальна увага приділяється мультимедійним елементам, таким як моделі персонажів, текстури та анімація. Найчастіше їх взагалі замінюють умовними заповнювачами, які лише позначають розташування об'єктів в ігровому просторі. Натомість увага зосереджена на створенні архітектури, налагодженні складної взаємодії між класами та ігровому процесі. В ідеалі гра повинна привертати увагу вже на рівні таких базових налаштувань, і якщо це так, то команда на правильному шляху.
Які завдання вирішує дизайн
Створення гри вимагає серйозних інвестицій. Тому перед початком основної розробки необхідно переконатися, що проект матиме попит на ринку, принесе очікувані комерційні результати, а під час його реалізації не виникне непередбачених технічних труднощів.
-
Пошук найкращих ідей
Прототип чітко показує, чи буде працювати основна ідея гри, чи її потрібно розвивати та допрацьовувати. При цьому її створення вимагає менше часу і ресурсів, ніж розробка всієї гри, що дозволяє перевіряти різні гіпотези і вибирати найбільш життєздатні.
-
Пошук проблем і помилок
Дизайн може виявити найнесподіваніші проблеми, як логічні, так і технічні, які потенційно можуть вплинути на хід розробки проекту.
-
Оцінка візуальної концепції
Під час проектування розробники створюють приблизні ескізи віртуального всесвіту та інтерфейсів. Це дозволяє оцінити ігровий процес на ранніх етапах і, при необхідності, вчасно внести необхідні корективи.
-
Формування бюджету
На основі затвердженого прототипу розробники можуть набагато точніше розрахувати вартість і термін гри, що дуже важливо з точки зору фінансового планування.
-
Вибір технологічного штабеля
Прототип показує, які саме функції та можливості будуть реалізовані в процесі розробки гри, що дозволяє геймдизайнерам систем вибрати оптимальний технологічний стек.
-
Планування розвитку
Для того, щоб гра вийшла якомога раніше і почала приносити дохід швидше, розробники на основі прототипу визначають основний функціонал проекту і реалізують його, а потім продовжують розвивати з оновленнями.
Які жанри ігор вимагають дизайну
Наша команда може розробити та створити технічну документацію для ігор будь-якого жанру. Ось деякі з поточних і найбільш затребуваних варіантів на ринку, які, ймовірно, дозволять вам досягти комерційного успіху:
-
RPG ігри
Цей жанр виріс із настільних рольових ігор і зараз продається найбільше копій у всьому світі. У них геймер повинен досліджувати навколишній світ, виконувати місії, оновлювати спорядження і битися, щоб пройти основну сюжетну кампанію.
-
Пригодницькі ігри
В основному це історії про героїв з глибоким і захоплюючим сюжетом. Тут основний упор робиться не на сутички (хоча їх теж може бути багато), а на розгадування загадок і головоломок.
-
Стрільці
Найпопулярніший жанр для настільних комп’ютерів, у якому гравець із вогнепальною зброєю в руках має битися проти ШІ чи інших геймерів онлайн.
-
Стратегії
Існує два піджанри - реальний час і покроковий. Такі ігри користуються найбільшим попитом на мобільній платформі, оскільки не вимагають від гравця постійної концентрації уваги.
-
Повсякденний
Ігри з простим геймплеєм і елементами керування, чіткими умовами перемоги та короткими рівнями. За аналогією зі стратегіями, вони очолюють жанрові чарти на мобільних пристроях.
-
Ігри MMORPG
Масові багатокористувацькі ігри вимагають досить великих інвестицій, але в разі успіху вони легко окупаються. Яскравими прикладами цього жанру є World of Warcraft, Albion Online і Lineage II.
Які засоби використовуються при проектуванні ігор
Ігрові двигуни
Двигуни містять усе необхідне для розробки ігор, включаючи фізику об’єктів, шаблони, структуру рівнів і мережеві компоненти, які можна використовувати для швидкого створення прототипів ігор. Серед найпопулярніших движків — Unity, орієнтований на сегмент мобільних ігор, і Unreal Engine, який найчастіше використовується при розробці проектів для консолей і ПК.
Figma/Мокапи
Звичайно, ці інструменти не можуть створити фотореалістичний віртуальний всесвіт. Але це не обов'язково на етапі проектування. Але вони ідеально підходять для малювання користувацьких інтерфейсів, створення розумових карт, схематичної візуалізації рівнів і ігрових механік, а також для встановлення логічних зв'язків між ними. В результаті це дозволить вам отримати повне уявлення про те, як буде виглядати гра і якою буде її структура. Серед переваг Figma і Moqups можна виділити можливість спільної роботи, що позитивно позначається на швидкості реалізації макетів.
Ескіз
Ще один векторний графічний редактор для розробки ігрових інтерфейсів. Він має великий набір вбудованих інструментів, включаючи Quartz Extreme, OpenGL, ColorSync, Core Animation, і дозволяє створювати вражаючі проекти без встановлення додаткових плагінів. Особливо добре в ньому реалізовані функції генерації, сортування та експорту графіки, а також для роботи з текстом і шрифтами. При цьому Sketch характеризується надзвичайно простим і зручним інтерфейсом, що позитивно позначається на швидкості роботи.
InVision
Дозволяє швидко створювати інтелектуальні прототипи та проводити мозковий штурм у реальному часі. Це незамінний помічник у процесі створення нових ідей.
Як виконується дизайн
Процес проектування гри можна умовно розділити на кілька взаємозалежних етапів. Пропонуємо розглянути основні з них докладніше:
-
Постановка цілей
Проходить за участю замовника та представників команди розробників – керівника проекту, геймдизайнера, сценариста, маркетолога та інших спеціалістів. Завдання цього етапу – вивчити бачення замовника та сформулювати чіткі завдання перед командою.
-
дослідження
Далі аналітики проводять ретельний аналіз ринку. Це необхідно для того, щоб визначити конкретну цільову аудиторію проекту, її інтереси та переваги.
-
Розробка ідеї
На основі отриманої інформації розробники опрацьовують основну ідею гри: визначають жанр, обирають платформу, роблять ескізи ігрових персонажів, віртуального всесвіту та сценарію, а також підбирають оптимальний графічний формат для проект - 2D або 3D.
-
Технічна документація
Далі до проекту підключаються системні дизайнери. На основі затвердженої концепції гри підбирають оптимальний технологічний стек і ігровий движок, а також готують документацію, яка буде використовуватися техніками під час виробництва.
-
Розробка прототипу
Розробники створюють активи та пов’язані ігрові компоненти, а також реалізують основні функції для тестування та налагодження основного ігрового процесу. По суті, це дозволяє зрозуміти, як різні ігрові елементи будуть виглядати і взаємодіяти один з одним у майбутньому, і, за необхідності, своєчасно приймати рішення щодо впровадження змін.
-
Тестування прототипу
Прототип гри складається з багатьох компонентів, які розробляються різними фахівцями. Тому, щоб зрозуміти вектор розвитку продукту, макет збирається і тестується кілька разів. При правильному плануванні розробка і тестування відбуваються паралельно, що забезпечує високу швидкість впровадження.
Розробка ігор в URANUS
Дизайн , по суті, є одним із методів, який допомагає сформувати чітке бачення проекту на ранніх етапах розробки. На відміну від остаточного складання, виконання прототипу не повинно бути технічно досконалим. Навпаки, його основне завдання — допомогти команді випробувати якомога більше ідей з мінімальними витратами ресурсів, і він з нею чудово справляється.
Компанія URANUS спеціалізується на розробці ігор різного жанру та будь-якої складності. Спираючись на практичний досвід наших спеціалістів, ми допоможемо вам створити захоплюючу гру з великим комерційним потенціалом для будь-якої платформи – веб, мобільних пристроїв, настільного комп’ютера чи консолей.